Scrijele de fructe

Scrijele de mere, pere sau din alte fructe reprezinta o modalitate de valorificare a fructelor locale. Practic, scrijelele sunt felii de fructe deshidratate in cuptoare de lut, cu foc deschis la o temperatura de 40 gr.

Inițiatorii campaniei

Bogdan Ghinet
Bogdan Ghinet
75 euro

8% din 1000 euro necesari

Nefinanțat

mai sunt

0 secunde

durata campaniei

03 mar. / 13 apr.

susținatori

4

Finanțare fixă - Proiectul trebuie finanțat 100%.
În caz contrar, banii sunt returnati.

Numele meu este Bogdan Ghinet, sunt din Iasi si de aproximativ 2 ani de zile ma ocup de procesare/distribuire mere si pere uscate, nu confiate (mere si perele sunt deshidratate la 40 gr. in cuptoare de lut, cu foc deschis si nu in cuptoare electrice). Prin urmare, este un produs obtinut printr-o metoda traditionala foarte aproape de deshidratarea naturala. Produsul este realizat cu materie prima din Romania, mai exact, merele si perele sunt achizitionate din Iasi si Bacau, iar deshidratarea se realizeza momentan in comuna Leleasca, Olt, prin intermediul unui partener autorizat sa proceseze fructe in aceasta maniera. Merele, perele, caserolele, etichetele sunt achizitionate de la furnizori locali, doar procesarea o realizez momentan prin intermediul acestui partener. Lumea a inceput sa cunoasca produsul (sau sa si-l aminteasca), peste 90% din cei ce stiau produsul isi aminteau de bunici. Ceea ce mi-a confirmat ca alegerea denumirii a fost corecta. Reactiile oamenilor au fost pozitive si au fost foarte surprinsi de aparitia produselor.

Stadiul actual al proiectului

Din octombrie 2015 pana in momentul de fata am promovat produsele prin intermediul diverselor evenimente unde am participat ca expozant sau am sponsorizat diverse activitati sociale. In toata aceasta perioada de timp am invatat multe aspecte despre ceea ce inseamna procesarea, promovarea, public tinta etc. Si sunt in continuare multe de invatat.
In momentul de fata comercializez urmatoarele produse:
Scrijele de mere;
Scrijele de pere;

Produsele se comercializeaza in magazine din Iasi, Focsani, Brasov si online prin comenzi directe

Următorii pași de făcut

1. Achizitionarea materiilor prime in vederea sustinerii etapei de procesare (discutam de cantitati mult mai mari decat cele achizitionate in acest moment);
2. Diversificarea gamei de produse si extinderea livezii detinute in vederea autosustinerii din punct de vedere al materiei prime. Realizarea acestor aspecte o sa-mi permita sa scresc numarul comenzilor iar in final sa-mi pot realiza propriul punct de procesare.
3. Dezvoltarea unui departament de marketing pentru o promovare mai intensa;
4. Participarea la evenimente de promovare a produsului;


Echipa proiectului

In momentul de fata ma ocup singur de aceasta afacere, urmeaza sa cooptez o persoana pe zona de marketing in vederea unei promovari adecvate. Ca experienta ma recomanda cei aproape 10 ani de consultanta pe fonduri europene, perioada in care am implementat cu succes peste 200 de proiecte.

Puncte de risc în realizarea proiectului

1. Proiectul depinde de capacitatea producatorilor locali de pastrare a materiei prime o perioada mai lunga de timp; acestia nu detin depozite cu aer controlat pentru pastrarea fructelor o perioada lunga de timp; din acest considerent, trebuie sa investesti mult in materie prima inca din toamna pentru a face un stoc de produse;

2. Lanturile mari de magazine nu sunt deschise sa colaboreze fara indeplinirea unor criterii de selectie destul de dificil de indeplinit pentru un start-up; in plus, solicita preturi foarte mici pentru un start-up; din acest considerent trebuie sa identifici magazine mult mai mici dar mai multe ca numar;