POM - PORT ORIGINEA CU MINE

POM [ Port Originea cu Mine ] își propune să fie primul brand din România gândit să dea viață unui demers identitar printr-un produs de îmbrăcăminte concentrat pe binele celui ce-l poartă.

Inițiatorii campaniei

Alexandra Urcan
Alexandra Urcan
Delia Mihuţ
Delia Mihuţ
Oana Man-Kesselheim
Oana Man-Kesselheim
7825 euro

112% din 7000 euro necesari

Finanțat cu succes

mai sunt

0 secunde

durata campaniei

03 noi. / 15 dec.

susținatori

117

Finanțare fixă - Proiectul trebuie finanțat 100%.
În caz contrar, banii sunt returnati.

POM [ Port Originea cu Mine ] își propune să fie primul brand din România gândit să dea viață unui demers identitar printr-un produs de îmbrăcăminte concentrat pe binele celui ce-l poartă. Un brand care trăiește și spune povestea culturii în care s-a născut consistent și intenționat.

POM dă viață unui produs gândit spre binele celui ce-l poartă. 

Pentru noi, a fi <P>OM înseamnă a-ți conștientiza trecutul, a trăi prezentul, a-ți genera viitorul. POM este despre devenire și origini.


Prima manifestare POM este sub forma unor tricouri cu certificări de sustenabilitate, produse etic, cu grijă față de mediu și față de clienți, peste care aplicăm un design original românesc. Designul va fi făcut cu o echipă mixtă de oameni creativi, psihologi, istorici, antropologi.

Purtând POM vei ști că pielea ta nu este expusă riscurilor materialelor nesănătoase sau că la fabricarea lui nu a fost folosită forță de muncă plătită incorect sau expusă la condiții improprii de muncă. Purtând POM vorbești în limba ta, exprimi lucruri despre cultura ta, despre identitatea ta.


Uitându-ne la propria experiență de viață, ne-am dat seama că parcurgerea unui drum către sine e dificilă de unul singur. Astfel am gândit 7 teme de creație - De-ale Noastre, Omul și Planeta, Femeia și Viața, Basmul, Gânduri Izvorâte, (P)OMUL și Viața la Sat - prin care să dăm viață produsului POM. Ele sunt născute din ceea ce am simțit că înseamnă POM, iar fiecare tricou cu povestea sa va fi disponibil pe propria platformă online www.eușipom.ro.



Avem două obiective în minte cu lansarea acestei campanii de crowdfunding:

1. Validare: Am gândit POM pentru oameni ca tine, cel/a care citește descrierea acestei campanii. Iar acum vrem să ne validăm ipoteza: clientul din România va cumpăra un produs care îl reprezintă, este sustenabil și etic produs, la un preț puțin peste media produselor concurente.




2. Finanțarea creșterii: Vrem să ajungem la cât mai mulți artiști care să poată transpune povestea POM în produse, și mai ales, vrem să îi plătim corect. Vom folosi banii din crowdfunding pentru a finanța următoarele concepte de creație. Concepte diverse de creație înseamnă să ajungem la mai mulți oameni care să-și poarte originea.

Pentru că industria bumbacului aproape a dispărut din România, vom importa materialele sănătoase sau tricourile gata făcute din străinătate, lucrând în paralel cu oameni din industria textilă din România la construirea întregului lanț valoric la noi acasă.

Stadiul actual al proiectului

În 2018,  POM a crescut prin oamenii pe care i-a cunoscut la evenimente, în cadrul propriilor studii de cercetare și al participării la competiția StartUp Air, de unde va primi 33.000 EUR finanțare. Drumul de la idee la produs nu a fost deloc ușor.

La târgul de îmbrăcăminte RE:SET, din mai 2018, am expus primele prototipuri, având norocul să primim feedback consistent pe concepte, materiale, abordare de business și preț. După care, o contribuție decisivă la design le-au avut cele două focus grupuri desfășurate în iunie 2018, la Cluj-Napoca.



Așa că în următoarele 9 luni am lucrat intens la brand și la un nume potrivit, la alegerea producătorului și celei mai bune soluții pentru produs și croi, la găsirea unui designer vestimentar, consultant pe brand și al unui designer grafic care să înțeleagă povestea POM și schimbarea pe care vrem să o producem. Mai mult, am făcut o selecție extrem de riguroasă a potențialilor furnizori, rămânând în final să colaborăm cu o echipă compatibilă ca valori din Copenhaga. Asta până când vom produce îmbrăcăminte în România.

Cum arată Port Originea cu Mine după atâta efort? Vezi mai jos o parte din recompensele campaniei:







Vrei mai multe recompense sau ai un feedback pentru noi? Poți să ne spui orice accesând acest link.

De asemenea, toți <P>OMii vor avea acces la experiențele Port Originea cu Mine planificate pentru 2020:

  • Prânz/mic-dejun în șură & discuții despre originile noastre
  • Cum ia naștere un brand: workshop cu Dan, Alex și Oana
  • Vizionare exclusivă la cinema a documentarelor de sustenabilitate în fashion & dezbateri cu invitați speciali

Acum, peste 100 de prieteni apropiați ne primesc newsletter-ul, cu  ei comunicăm pentru a lua decizii importante - cum arată logo-ul, care sunt designurile preferate de tricouri, ce emoții trezesc, cum cred că ar putea  arăta un tricou POM gândit spre binele lor:


Următorii pași de făcut

Furnizorii din Copenhaga sunt pregătiți să dea comandă de tricouri (toate cu certificările GOTS Sustainable Textile, FairTrade, EU label for Greener Products și atestat de Central Union). Mai mult de atât, materia primă și produsul finit sunt create folosind energie regenerabilă cu toate licențele care vor atesta asta direct consumatorului. 

  • Noiembrie 2019 - plasare comandă tricouri 
  • 1 Decembrie - lansarea comunității Noi și POM pentru artiști, ilustratori, designeri vestimentari pentru colecțiile din 2020
  • 1 - 31 martie 2020 - livrarea recompenselor
  • 2021 - începerea producției locale, diversificarea gamei de produse
  • 2022 - extinderea pe piața internațională

Echipa proiectului

Alexandra Urcan (stânga) va realiza managementul strategic și operațional, respectiv marketingul strategic al firmei și direcția creativă.

Prin natură un om creativ, născut în spirit antreprenorial, curios din fire, ce se ancorează în viziuni și născocește mereu soluții. Pătratul vieții profesionale se învârte în sfera marketingului&comunicării de mai bine de 10 ani. Întoarsă în țară de la studiile masterale din Rotterdam, determinată că din România va putea genera cu adevărat valoare, se alătură întâi echipei de marketing a unei companii multinaționale de IT ca mai apoi să își continue parcursul în sfera de consultanță pe marketing strategic & operațional, alături de antreprenori români. Alexandra e pasionată de sustenabilitate, inovare în industria textilă, inovare socială, filosofie, și mai nou, de înțelegerea firii românești.


Oana Man-Kesselheim (dreapta) va sprijini pro-bono POM. Cu peste 10 ani de experiență în managementul experienței clienților, Oana crede că poate să schimbe lucruri în bine în țara în care s-a născut. De aceea, s-a întors din Norvegia unde și-a făcut studiile, a fost co-fondator Creștem Idei, proiect în care a fost implicată 5 ani de zile, pe lângă job-ul din multinațională. Pasionată de auto-descoperire și reflecție identitară, Oana este iremediabil îndrăgostită de România.

Tot ca membru ne-operațional al echipei, vom avea sprijinul de mentorat al lui Dan Petre - expert binecunoscut în comunitatea MarCom, cu aproape 20 de ani de experiență în cercetarea de piață și științele comunicării. Dan este conferenţiar universitar la Facultatea de Comunicare si Relaţii Publice din cadrul SNSPA, unde predă cursul de comunicare publicitară, e autor al mai multor volume despre publicitate și psihologia consumatorului și cel care ne-a ajutat cu realizarea celor două Focus Grupuri.

Cei trei menționați mai sus vor alcătui echipa de management a firmei, cu Alexandra având rolul de CEO și responsabilitățile pentru managementul general al afacerii, iar Oana și Dan vor alcătui un non-executive board.

Pe lângă Alex, Oana și Dan, echipei s-au mai alăturat:

  • Geanina Simion - Consultant Brand & Creație
  • Ioana Urcan - Întemeietor POM & pro-bono, rol operațional & management al grantului de finanțare StartupAIR
  • Maria Mihălțan - Întemeietor POM, Art Director brand & creație produs
  • Delia Mihuț - Marketing Specialist & suport Campanie Crowdfunding
  • Inesa Tighineanu -  Întemeietor POM & pro-bono, Designer Vestimentar - creație aplicată
  • Gabi Bocuțiu - Întemeietor POM & pro-bono

Cărora le mulțumim pe această cale că ne sunt alături!

Puncte de risc în realizarea proiectului

Orice business are riscuri asociate - altfel nu se poate - iar în ceea ce ne privește, am luat foarte în serios tipurile de riscuri la care ne expunem, identificându-le și gândind strategii de mitigare ale lor.

Luându-le pe rând:

Întârzieri (de orice fel) - se pot întâmpla, mai ales pentru un start-up cu producția în altă țară. Suntem în contact direct și regulat cu furnizorii, fiind anunțate de orice întârziere pe care, la rândul nostru o comunicăm partenerilor sau clienților. Dacă aceștia din urmă doresc compensații financiare, suntem deschise în a le discuta și agrea.

Dezamăgiri - tricourile nu sunt/nu arată cum ți-ai imaginat - aici dezamăgirea e și de partea noastră, dar dacă din acest motiv nu vrei să le porți, le primim înapoi și îți returnăm banii.

Altele - înțelegem că putem să facem lucruri extraordinare, însă nu putem mulțumi pe toată lumea. Dacă produsul nostru prezintă defecte de calitate (e.g. se decolorează după prima spălare) sau mărimea nu este cea potrivită, dă-ne de veste și îți schimbăm produsul sau îți returnăm banii.

Dacă vrei să afli mai multe despre POM - Port Originea cu Mine, urmărește-ne pe Facebook sau intră în comunitatea POM! Vei descoperi mai multe despre povestea POM, vei avea acces printre primii la noutățile și veștile de lansare ale produselor, dar și mai important, te vei alătura experienței POM și vei începe călătoria brandului alături de echipa noastră. 

Orice feedback ai avea pentru noi ne bucurăm să îl primim!